Waarom Lead Monkeys?
Toen ik als freelancer begon, wist ik één ding zeker: ik wilde mijn expertise inzetten om online marketing breder te benaderen. Ik zie om me heen dat SEO vaak op een basale manier wordt ingezet, waarbij de focus zit op het ‘random’ schrijven van content of ‘Hoger in Google’ zonder rekening te houden met grotere bedrijfsdoelstellingen, ofwel conversie. Ook zie ik dat facetten binnen online marketing als losse onderdelen worden gebruikt. Dit was niet de route die ik voor ogen had. In mijn ogen is online marketing een geïntegreerd geheel van diverse activiteiten, waarbij SEO een cruciale rol speelt. Ik zeg altijd: SEO is het hart van online marketing.
Met Lead Monkeys sta ik voor een bredere benadering van online marketing. Ik benader online marketing als verschillende elementen die nauw met elkaar verbonden zijn, gericht op de eindgebruiker: de doelgroep. Ik geloof niet alleen in strategisch denken, maar ook in actie. Onderzoeken, inspelen op kansen, en vooral blijven analyseren en optimaliseren.
Het is niet genoeg om simpelweg te vertrouwen op ‘een onderbuikgevoel’ of ‘ik denk dat..’. Ik ga voor kwaliteit, gebaseerd op data. Dit betekent het écht leren kennen van organisaties, de markt waarin ze zich bevinden, de concurrentie die meespeelt en natuurlijk de doelgroep en hun pijnpunten.