Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?

Mevrouw-kijkt-naar-laptopscherm-met-statistieken-over-meer-website-bezoekers
Blog

Iedere bedrijf en organisatie wil meer bezoekers op z’n website. Logisch. Maar… je wilt niet zomaar meer bezoekers: je wilt de juiste bezoekers. Relevante bezoekers die blijven plakken, klikken en converteren. Mensen die echt interesse hebben in wat je aanbiedt.

In deze blog laten we zien hoe je niet alleen je verkeer verhoogt, maar vooral de juiste mensen aantrekt. Zodat je website niet alleen wordt bezocht, maar ook klanten oplevert.

Meer bezoekers is niet moeilijk. Meer relevante bezoekers is de uitdaging.

Waarom wil je meer bezoekers op je website?

Je wil geen lege klikken. Je wil bezoekers die jou willen, omdat ze jou vertrouwen. Bezoekers die – als ze toch een vergelijkbare dienst/product zoeken – nieuwsgierig worden en uiteindelijk klant worden. Daarom draait het bij ons niet om zoveel mogelijk verkeer, maar om de juiste bezoekers via een slimme SEO- en marketingaanpak.

Online marketing: dé weg naar relevant verkeer

Online marketing is een breed terrein, maar als je het slim inzet, is het je beste vriend voor meer én betere bezoekers. Denk aan SEO, social media, e-mailmarketing en zelfs advertenties. De truc is: combineer ze slim en zorg dat je boodschap aansluit op de fase van de klantreis waarin je doelgroep zit.

SEO is je fundering

SEO zorgt ervoor dat jouw website gevonden wordt door mensen die zoeken naar wat jij biedt. Maar dan moet je het wel goed aanpakken:

Zoekwoordenonderzoek

Begin bij de basis: waar zoekt jouw doelgroep op? Gebruik tools zoals SE Ranking of zelfs Google Keyword Planner. Denk niet alleen in termen van je product of dienst, maar ook in vragen, uitdagingen en problemen van je klant.

Content die helpt (en scoort)

Gebruik zoekwoorden, maar alleen als het waardevol is. Speel in op de zoekintentie en maak content die vertrouwen opbouwt. Denk aan FAQ’s, uitlegpagina’s of ‘how to’-blogs en video’s. Schrijf niet alleen in zoektermen, maar check bijvoorbeeld ook welke vragen er binnenkomen via contactformulieren, via de zoekfunctie op de website, gesprekken met sales en support, enzovoort. 

Technische SEO

Een trage website of onduidelijke structuur? Weg bezoeker. Zorg dus voor een snelle laadtijd, mobielvriendelijkheid en duidelijke navigatie. Tools zoals PageSpeed Insights zijn hierbij handig. Wil je weten waar je tegenaan loopt, vraag dan de Technische SEO Check aan. 

Lokale vindbaarheid met SEO

Ben je lokaal actief? Dan wil je ook lokaal gevonden worden. Optimaliseer je Google Bedrijfsprofiel, gebruik plaatsnamen in je teksten en zorg dat je contactgegevens op elke pagina kloppen.

SEO werkt in combinatie met andere kanalen

Social media marketing

Gebruik Instagram, LinkedIn, TikTok of waar je doelgroep ook zit. “The medium is the message”, is heel belangrijk. Deel waardevolle content, geef tips, laat zien wie je bent. En vergeet die shareable posts niet. 

E-mailmarketing

Bouw een lijst op van geïnteresseerden en blijf top of mind met nieuwsbrieven, podcasts, webinars, enzovoort. Zo trek je niet alleen bezoekers, maar hou je ze ook betrokken.

Online adverteren

Wil je beter resultaat? Zet dan campagnes op via Google Ads of social media. Richt ze wel goed in: op de juiste doelgroep, met een duidelijke boodschap en een speficieke landingspagina die converteert.

Combineer SEO met CRO

SEO maakt je zichtbaar en vindbaar én trekt mensen naar je website. CRO (Conversion Rate Optimization) zorgt ervoor dat ze ook echt iets doen. Denk aan duidelijke knoppen, sterke teksten en logische stappen in je website op basis van de zoekintentie en journeys. Samen zorgen SEO en CRO ervoor dat je bezoekers veranderen in leads of klanten.

Ga voor slim verkeer, niet zomaar meer verkeer

Met de juiste combinatie van SEO, online marketing en conversieoptimalisatie trek je niet alleen bezoekers aan, maar bouw je aan een website die voor je werkt. Richt je op kwaliteit, niet op kwantiteit. Zo trek je niet zomaar publiek, maar het juiste publiek.

Klaar om meer relevante bezoekers aan te trekken?

Wil je jouw zichtbaarheid vergroten en de juiste mensen naar je website trekken? Dan is het tijd om je SEO- en contentstrategie naar een hoger niveau te tillen.

Billal Nawabi

Billal Nawabi is freelance Sr. SEO-specialist, strategisch marketeer en oprichter van Lead Monkeys.
Hij helpt dienstverleners, B2B SaaS-bedrijven en overheids- en non-profitorganisaties groeien met zichtbaarheid, vindbaarheid en content die aansluit op de behoeften van hun doelgroep. Zijn aanpak combineert SEO, social media, strategie en verschillende contentformats om organisaties zichtbaar te maken waar de doelgroep scrollt, vindbaar waar de doelgroep zoekt en gekozen worden op basis van vertrouwen en autoriteit.

Lees ook deze relevante blogs