Skip to main content

Hoe lang houd jij je aandacht nog bij een video? Tegenwoordig scrollen we van video naar video. In de bus, op de bank of in de sportschool (ik heb het zien gebeuren), het maakt allemaal niet meer uit. Onze spanningsboog is laag en het succes hiervan is te zien op TikTok, Instagram en YouTube Shorts. Als online marketeer kun je niet meer zonder social media en shorts.

Hoe kun je aandacht vasthouden, humor inzetten én je product of dienst promoten?
Precies, met Brazilian Marketing!

Wat is Brazilian Marketing

Humor en video gaan hand in hand… en toen was daar ineens Brazilian Marketing. Een vorm van videoreclame waarin bloopers worden gebruikt om je eigen product of dienst te vermarkten.

Het gebruik van bloopers om producten of diensten te promoten

Brazilian Marketing is een vorm videoreclame dat groot is geworden op TikTok en it ontstaan in, jawel.. Brazilië. Het idee achter deze vorm van marketing is het gebruik van humor en video: een bloopervideo met nét een andere uitkomst. Net wanneer je verwacht de fail te zien, neemt de creator de video over en vult de uitkomst zelf in, maar met een andere wending. Namelijk, het promoten van een product of dienst.

Voordelen van Brazilian Marketing

Brazilian Marketing is nieuw en al veel gebruikt door bedrijven. Toch is Brazilian Marketing nog relatief nieuw en biedt het kansen. Brazilian Marketing biedt deze voordelen voor jouw organisatie:

  • Hoge engagement: de onverwachte wendingen zorgen voor meer betrokkenheid en shares op social media.
  • Kosten-efficiëntie: deze campagnes zijn relatief goedkoop om te maken, je smartphone om te filmen is voldoende
  • Groot bereik: de humor en lengte van de video maakt de content makkelijk deelbaar (en te zien in een short bij het scrollen)

Een hype of een trend, wat denk jij?

Wat denk jij, is Brazilian Marketing een blijvertje? Of is het een hype wat binnenkort weer overwaait? Zitten we massaal te wachten op deze vorm van video, of zijn we het snel weer zat?

Ik verwacht dat Brazilian Marketing een hype is en op kort termijn goed heeft gewerkt voor je brand awareness. Een opkikker… booster… zeg maar. Ik denk dat een hoop bedrijven nu wel meer gaan werken aan authentieke video’s om de volgende authentieke videomarketing uit te vinden…

Of Brazilian Marketing een trend gaat zijn, ik verwacht het niet.
Tijd om na te denken over the next authentieke “Netherlands Marketing” video die jou onderscheidt 😉

Denk jij dat Brazilian Marketing trending blijft?