Het klantverhaal van Doggy Time

“Billal Nawabi van Lead Monkeys heeft me geholpen met het opzetten van Doggy Time als hondenuitlaatservice, dierenoppas en affiliate website. Ik krijg nog steeds mijn klanten via de website en ik word goed gevonden in Google!”

~ Anita Rolfes

+1.000 maandelijkse bezoekers

Het aantal nieuwe- en terugkerende bezoekers verhoogd

+5.000 zoekwoorden

De website wordt op meer dan 5.000 relevante zoekwoorden gevonden

+400% conversie

Bezoekers nemen meer contact op dan ooit tevoren en klikken vaker door naar partners

500 zoekwoorden #1

Inmiddels staat ruim 10% van het aantal relevante zoekwoorden met volume op pagina 1 in Google

Klantvraag

Doggy Time, een nieuwe hondenuitlaatservice en dierenoppas in Ede, wilde lokaal bekend worden en uitgroeien tot een hondenplatform. Naast hun diensten, streefden ze ernaar om via hun website producten van partners aan te bieden en content over alles wat met honden te maken heeft, inclusief hondenvakanties. Ze schakelden mij met Lead Monkeys in voor SEO.

Klantverhaal Anita Rolfes Doggy Time

Met welke SEO diensten heb ik Doggy Time geholpen?

Zoekwoordenonderzoeken

Maandelijkse zoekwoordenonderzoeken om content te optimaliseren of nieuwe content mee te schrijven.

Local SEO

Gevonden worden in Ede en omgeving met de hondenuitlaatservice, dierenoppas en aanbod van een hoop partners.

Content optimalisatie

Bestaande content optimaliseren om vindbaarheid te verbeteren en meer kliks van relevante bezoekers te krijgen.

SEO Analyse

Het opzetten van een SEO Analyse om de status en score van de website te onderzoeken voor optimalisaties.

On page SEO

Het optimaliseren van quick wins op de gehele website om de journey en vindbaarheid te verbeteren en meer conversie te behalen.

SEO- en content Strategie

Het schrijven van een SEO- en contentstrategie dat aansluit bij Doggy Time, de doelgroep en bedrijfsdoelstellingen.

Hoe zijn we te werk gegaan?

1. Gratis intakegesprek

Allereerst zijn we uiteraard begonnen met een gratis intakegesprek om te achterhalen wie de doelgroep is, met welke producten en/of diensten Doggy Time hun doelgroepen verder helpt en waar ze de komende tijd willen staan.

2. Zoekwoordenonderzoeken en content optimalisatie

Aan de hand van een eerste uitgebreide zoekwoordenonderzoek heb ik achterhaald welke zoekwoorden interessant en relevant zijn om op in te spelen. Wie is de doelgroep, wat is relevant voor de doelgroep en waarmee kan Doggy Time hun helpen? De eerste set aan zoekwoorden is geleverd en het advies hierop is gegeven.

Op basis hiervan is zowel nieuwe content geschreven en als bestaande content aangepast.

3. Local SEO en On page SEO

Doggy Time is begonnen als hondenuitlaatservice en dierenoppas in Ede. Daarom hebben we de lokale vindbaarheid weten te verbeteren voor Doggy Time in de omgeving van Ede. De aanvragen liepen zo ver op, dat er een stop is gekomen op het aannemen van honden (en dat is nog steeds!).

4. SEO Analyse

Aan de hand van de SEO analyse is duidelijk geworden wat de status en score is van de website. De scores zijn aanzienlijk verbeterd en de rankings en toename van organisch verkeer én conversies liegen er niet om.

5. SEO- en contentstrategie

De website wordt geoptimaliseerd en Doggy Time schrijft content op basis van een SEO- en contentstrategie: content dat aansluit bij de diensten en producten en doelgroep, waarmee bedrijfsdoelstellingen worden behaald. Namelijk meer naamsbekendheid, organisch verkeer en omzet.

Voor Doggy Time heb ik ook relevante teksten geschreven die worden gevonden op de zoekmachines (zoals Google). Ik focus op relevante zoekwoorden per doelgroep, optimaliseer de buyer-journey en rank met en tegen concurrenten vanuit een SEO- content strategie.

6. Analytics en vervolg

De data wordt bijgehouden via Google Analytics 4 en een Looker Studio dashboard die ik voor ze heb opgezet. Daarbij maken we gebruik van verschillende Analyse tools om resultaten bij te houden en kansen voor optimalisaties en tests te spotten. De website wordt continu geoptimaliseerd, getest en gemeten op conversie vanuit o.a. organisch verkeer.

Doggy Time stats 2024

Het resultaat van mijn SEO inspanningen?

Beter vindbaar met hondenverzekeringen

Een van de belangrijkste diensten was de hondenverzekeringen. Op belangrijke zoekwoorden rankt Doggy Time nu zelfs beter dan grote concurrenten zoals PetSecur, Dierenverzekering en Petplan (Figo)!

Periodieke stijging in relevante zoekwoorden

Het aantal relevante zoekwoorden waarop de website vindbaar is blijft stijgen. De website wordt op meer dan 5.500+ relevante zoekwoorden gevonden.

Enorme toename aan relevante leads en klanten

Het aantal klanten voor de hondenuitlaatservice en dierenoppas is zó erg gestegen, dat Doggy Time een stop moest inlassen. Daarnaast klikken een hoop bezoekers door naar affiliate websites en geniet Doggy Time van een maandelijkse passieve inkomstenbron.

Hoog in Google én organisch verkeer!

Inmiddels staat ruim 10% van het aantal relevante zoekwoorden met volume op pagina 1 in Google én krijgt de website het meeste verkeer uit organische zoekresultaten (SEO).

Billal Nawabi

Billal Nawabi
Freelance SEO Specialist en Marketing Strateeg

”Met veel liefde voor honden, SEO en online marketing heb ik Doggy Time geholpen met het opzetten van een sterke merknaam en vindbaarheid in Google! Begonnen vanuit een hondenuitlaatservice zijn we inmiddels gegroeid van lokale dierenoppas en uitlaatservice naar affiliate website in heel Nederland met verschillende samenwerkingen zoals PetSecur, Figo (Petplan), Aegon, een hoop honden webshops én aanbieders voor hondenvakanties. Op naar meer!” 

Bekijk op www.doggytime.nl.

Ook klaar voor een succesverhaal?

Vul het formulier in en beschrijf je vraag of uitdaging. Ik neem vaak dezelfde dag nog contact met je op.

Vul dit contactformulier in

Naam

Of neem direct contact op

billal@leadmonkeys.nl06-13349342

Waarom kiezen voor Lead Monkeys?

✓ Strategisch en operationeel in uitvoering
✓ Transparant en persoonlijk
✓ Netwerk van marketingexperts
✓ Jarenlange online marketing ervaring en expertise in SEO
✓ Toffe succesverhalen bij opdrachtgevers